مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
یکی از حیاتی ترین مفاهیم رفتاری در سازمان بحث رضایت شغلی می باشد. همواره اشاراتی راجع به چگونگی رضایت و عدم رضایت مطرح بوده و آن را به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت شغلی قلمداد کرده اند. دانشمندان و عالمان علم مدیریت، بهره وری، غیبت از کار، جابجایی کارکنان و رضایت شغلی را از جمله متغیرهای اصلی در رفتار سازمانی قلمداد کرده اند (رابینز، 1388،ص36). در یک نگرش رضایت شغلی چیزی نیست جز فاصله بین مقدار مزایا و پاداشی که کارمند دریافت می کند و آنچه را که به باور خود می بایستی دریافت کند. اهمیت این متغیر در علوم رفتاری از آن جهت است که این متغیرها نشان دهنده نوعی نگرش است نه یک رفتار.
رضایت شغلی مجموعه ای است از احساس های سازگار و ناسازکار که کارکنان با این احساسها به کار خودد می نگرند و به واقع رضایت از شغل را می توان به عنوان حالتی مطبوع و مثبت حاصل از ارزیابی شغلی یا تجارب شغلی تعریف کرد. رضایت شغلی یکی از متغیرهایی است که در جستجو برای درک نگرش ها و رفتارهای کارکنان در قبال سازمان های خود، بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند. در این مطالعه، به رضایت شغلی به عنوان یک معیار کلی توجه می کنیم تا مجموعی از ابعاد فردی رضایت شغلی. این به حالت لذتبخش حاصل از شغل و تجربه کاری فرد اشاره دارد.
یک مطالعه اخیر، بیشتر مبتنی بر روابط انسانی، ادعا کرده که افراد اگر شغلشان آنها را برای برآورده کردن نیازهایشان قادر سازد، آنها نگرش های شغلی مثبتی را ایجاد خواهد کرد. تئوری مازلو برای مدت زیادی تکیه گاه اصلی تئوری مدیریت بود. این تمرکزها بر درخواست فرد در ارضای سطوح نیازی خود، به ویژه با توجه به زندگی کاری فرد، به ما کمک می کرد تا نیازها و انگیزه های کارکنان را بهتر درک کنیم. رضایت شغلی، سطح احساس مثبت کارکنان به سازمان خود می باشد. در این مورد، اقدامات یا فعالیت های مدیران، رفتار سازمانی آنها را ارائه می کند. لاکه (1969) رضایت را به صورت یک احساس لذت در ارزیابی شغل یا دستیابی به هدف از نظر احساسی تعریف می کند. برای واضح سازی سازه متمایز رضایت شغلی و تعهد سازمانی، اگر کارکنان در بلندمدت در سازمان خود رضایت شغلی داشته باشند، برونداد رضایت به عنوان پی آمدی از تبادل موفق، برای مثال تعهد، نگریسته می شود. بنابراین، متغیرها می توانند رابطه میان رضایت و تعهدات را توصیف کنند. اهمیت دارد که بیان نگرش افراد سازمان بهتری را خلق می کند. برای مثال، مطالعه یون و ساه (2003) که روابط کاری با آگاهی اجتماعی و رضایت در کار و اعتماد به سازمان بر تعهد اثرگذار است (سائکو،2011،ص232).
نگرش می تواند به عنوان یک گرایش و آمادگی برای پاسخگویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء اشخاص، مفاهیم و یا هر چیز دیگر تلقی کرد . یکی از صاحبنظران علم مدیریت برآنست که «نگرش نظری است دربارۀ افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می گردد و آن منعکس کننده نوع احساس فرد دربارۀ یک چیز می باشد. هنگامی که من می گویم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را دربارۀ کارم ابراز می کنم. نگرش درست همانند ارزش نیست و در مقایسه با نگرش ارزش وسیع تر و پردامنه تر است و مفهوم جامع تری دارد، در حالی که ارزش و نگرش با هم تفاوت دارند ولی ارتباط آنها بسیار نزدیک است، برعکس ارزش نگرش ثبات کمتری دارد و به آن اندازه پایدار نیست، نگرش در سازمان از آن جهت اهمیت دارد که می تواند بر رفتار اثر بگذارد» (رابینز،1388 ،ص43).
مفهوم رضایت از شغل
تلقی رضایت شغلی به عنوان یک نگرش، نقطه اشتراک تمامی تعاریف رضایت شغلی در کتب رفتاری است. باید توجه داشت هنگامی که کارکنان به سازمانی می پیوندند، مجموعه ای از خواسته ها، نیازها، آرزوها و تجارب گذشته را با خود به همراه دارند که مجموع این عوامل، انتظارات شغلی را می آفریند. رضایت شغلی نشانی از همداستانی انتظارات شغلی فرد با پاداش هایی است که دریافت می دارد این توقعات و انتظارات هم از نظر شدت و هم از نظر کیفیت متفاوت است، زیرا افراد به جنبه های مختلفی از شغل ارج می نهند اگر نتایج دریافتی با توقعات آنها برابر یا بیشتر باشد انتظار این است که کارکنان از شغل خود راضی باشند. و اگر نتایج در حد توقعات آنها نباشد، نارضایتی دامن گیر سازمان خواهد شد و افراد ترجیح می دهند که بگونه ای این تعارض و نابرابری را حل کنند (حسینی, 1377 ،ص32).
رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند.تعدادی مطالعات علمی در حمایت از رابطه میان رضایت شغلی و عملکرد شغلی انجام شده است. این پژوهش ها مشخص می کنند، کارکنانی که رضایت شغلی را تجربه کرده اند، احتمال بیشتری وجود دارد که بهره ور باشند و در شغل خود باقی بمانند. رضایت شغلی تجربه شده توسط کارکنان بر کیفیت خدماتی که ارائه می کنند، اثرخواهد گذاشت که به نوبه خود عملکرد شغلی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد(ایسنبرگ و همکاران ،2002،ص568).
فهرست مطالب
مبانی نظری درباره رضایت شغلی
-3) رضایت شغلی 6
2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 8
2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 9
2-3-3) رضایت و انگیزش 10
2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 12
2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 15
2-3-6) امنیت شغلی 16
2-3-7) فرآیند ارزیابی عملکرد 17
2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 18
2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 18
2-4-2) یکسانی حقوق و مزایا 19
2-4-3) شرایط مناسب کاری 20
2-4-4) همکاران مساعد 20
2-4-5) تناسب شغل بافرد 20
پیشینه تحقیقات رضایت شغلی
2-6-1) پژوهش های داخلی 21
2-6-2)) پژوهشهای خارجی 23
فهرست منابع 26
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
دانلود کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
خرید فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دریافت فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
خرید پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دریافت نمونه سوال مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
خرید پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دریافت مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
خرید فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
خرید مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از download
دانلود مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
خرید پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دریافت فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
خرید نمونه سوال مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دریافت فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
خرید فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دریافت فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
خرید کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از www
دانلود مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دریافت پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
خرید فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دریافت کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
خرید تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دریافت تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
خرید فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
خرید فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود نمونه سوال مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از pdf
دانلود کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
خرید نمونه سوال مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
خرید فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دانلود کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از word
دریافت تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
خرید تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود پروژه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دریافت کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دریافت مقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دریافت فایل pdf مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
خرید کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دانلود کارآموزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
دریافت فایل word مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free
خرید تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه از free